2012. április 21., szombat

Az alkotás színterei

Az érdekelt, hogy vajon nagy (és kis) művészek, milyen környezetben dolgoznak. Milyen feltételek és körülmények szükségesek a munkák megszületéséhez. 

Előttem persze mindig azok a képek derengenek ilyenkor, amikor Picasso zsúfolt műtermében koncentrál. Nyilván nem vagyok egy Picasso, sőt alapvetően elég gyorsan elég nagy rendetlenséget vagyok képes csinálni magam körül, de ha dolgozom, akkor a fejemben lévő káosznak üres fizikai tér kell, olyannyira, hogy mikor a diplomamunkámat készítettem, az összes könyv kikerült a szobámból a nappaliba, mert úgy éreztem, hogy a bennük lévő túl sok mondat zavarja az összpontosítást.

Az eredeti terv tehát alkotó folyamatok színterének felkeresése lett volna a világhálón, ehelyett találtam egy cikket 2012 HSBC Prize for Photography díjas Leonora Hamill, milániói és londoni székhelyű fotográfussal, aki miközben a világot járta fotókat készített művészek (művészek nélküli) studiójáról. Nos, ha a kezdetek kezdetén üres is volt a műhely, az alkotás folyamata mindig káosszal jár. Az Art in Progress című projekt néhány fotója a folytatásban. 

Bombay

Havanna

Santiniketan

Krakkó

Párizs

Baroda

Varsó

Carrara

Varsó

Hanoi

Krakkó

Varsó

Havanna

Krakkó

Saigon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése